V roce 1970 napsal Charles A. Reich, profesor na Yaleově univerzitě, bestseller pod názvem “The Greening of America”, ve kterém popsal svoji představu toho, jak by mohla undergroundová kultura 60. let a její hodnoty vést k sociální revoluci.
V dnešní době probíhá jiný druh sociální revoluce, revoluce poháněné technologiemi. Říkejme tomu “The Screening of America” (pozn. překl.: analogicky odvozeno od názvu knihy Ch. A. Reicha; slovo “screen” je česky obrazovka). Dostatečným potvrzením této revoluce mohou být závěry nového průzkumu na vzorku 2000 osob, jehož cílem bylo blíže popsat zvyklosti Američanů týkající se času stráveného u obrazovek. Klíčovým zjištěním v průzkumu, který prováděla společnost OnePoll jménem společnosti CooperVision, je to, že Američané tráví sledováním obrazovky téměř polovinu času během bdělé části dne (42 %). Vyjdeme-li z faktu, že průměrný Američan spí osm hodin, znamená to, že stráví každý den u obrazovky 6 hodin a 43 minut, což je podle výpočtů společnosti CooperVision 7956 dní života. Množství času, které strávíme u obrazovek, stále roste. 79 % respondentů v průzkumu uvedlo, že doba strávená u obrazovky se u nich zvýšila v posledních pěti letech, k tomu dále 41 % dotazovaných uvádí, že se zvýšila “hodně”.
Mezi faktory, které přispívají k celé situaci, uvádí společnost CooperVision: 74 % zaměstnaných Američanů používá počítač ve své práci a 33 % Američanů se domnívá, že vnímají nyní vyšší potřebu kontrolovat sociální média v porovnání s dobou před pěti lety.
“Žijeme v digitálně propojeném světě a výsledky tohoto průzkumu ukazují, jak digitální zařízení celkově proměnila naše životy, bez ohledu na věk,” říká Michele Andrews, OD (pozn. překl.: Doctor of Optometry), ze společnosti CooperVision. “Digitální únavě očí čelí každý den miliony Američanů právě v důsledku tohoto nonstop času stráveného u obrazovek. Proto vědci ve společnosti CooperVision navrhli kontaktní čočky Biofinity Energys, první kontaktní čočky na trhu s technologií speciálně navrženou tak, aby si poradily s některými projevy digitální únavy očí, včetně únavy a suchosti očí.”
Následující informace ukazují další aspekty jevu nazvaného “Screening Ameriky” včetně žebříčku 10 digitálních zařízení, které patří mezi nejpoužívanější.
Nadmíra času stráveného u digitálních obrazovek:
• Američané tráví téměř polovinu svého bdělého času u digitálních obrazovek.
• 79 % Američanů uvádí, že se u nich čas strávený u digitální obrazovky zvýšil v posledních pěti letech. 41 % Američanů přiznává, že se zvýšil “o hodně”.
• 73 % Američanů přiznává, že u nich sledování obrazovky způsobuje, že se pak cítí fyzicky unavení.
• 7 z 10 Američanů v průzkumu uvedlo, že první věc, kterou každé ráno dělají, je, že se podívají do obrazovky.
• Průměrný Američan si od obrazovky musí 3x v průběhu dne odpočinout kvůli pocitu nepohodlí v očích.
• 10 nejsledovanějších obrazovek:
- 91 % TV
- 74 % smartphone
- 73 % notebook
- 64 % DVD / Blu-ray přehrávač
- 56 % stolní počítač
- 46 % iPad nebo tablet
- 42 % herní konzole
- 31 % iPhone
- 27 % elektronická čtečka knih
- 26 % MP3 přehrávač
Zdroj: OnePoll/Coopervision